Ett eget rum

november 3, 2006

En lysmask i ständig rörelse

Filed under: Blandat svammel,Uncategorized — klotho @ 11:54

Jag vet inte om jag riktigt uppskattar en ljusare morgon när det redan på eftermiddagen är kolsvart. Min kropp protesterar definitivt varje morgon när klockan ringer som den alltid gör arbetsdagar, vid 6.00. Det går bara inte att kliva upp…det tar mig nästan en timme att kravla mig ur sängen…ramla in i badrummet…och med en kraftansträngning samla ihop mig inför en ny arbetsdag. 

Torsdagen var något bättre än tisdagens vidriga kaos, men hann i alla fall inte med det jag hade avsett att göra så nu ligger högar med dokument oregistrerade på mitt skrivbord. En arbetsdag mindre skall tyvärr kompenseras på de andra dagarna istället.  

Jobbade över idag igen. Fast egentligen spelar det ingen roll om jag åker när min arbetstid är slut eller om jag sitter kvar. Mörkret finns där ändå. Ute på autobahn så är det en gigantisk lång lysmask i vardera riktningen. De är tätt tätt mellan bilarna och man får köra med foten nära bromsen hela tiden. Marginalerna blir så otroligt små när det är denna ständiga genomströmning. Nånstans där framme bryter sig en lastbil ut från den högra filen och vill köra lite fortare, men inte tillräckligt fort för bilarna i mittenfilen och framför mig ser jag bromsljusen blinka till på bilarna allt närmare mig och min fot går automatiskt över till bromsen, redo när det är min tur.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

