Ett eget rum

november 7, 2006

Yoghurt i mitt liv

Filed under: Blandat svammel,Mat — klotho @ 18:45

En bra dag på jobbet idag, hann rensa bort cirka 7 centimeter papper (ja, det papperslösa samhället kanske finns i teorin men definitivt inte i praktiken) och sortera upp de kvarvarande dokumenten i olika åtgärdshögar. Det var som en tung klump föll bort från mig, surdegar som bara ligger där…väntar på att bli åtgärdade…och blir allt mer svårbearbetade ju äldre de blir…gör ingen glad. De dagliga rutinerna gled på utan alltför större gnissel, terminalkillen kom och beklagade att killen som fixar de inkommande transporterna inte bokat in ankomst förrän på eftermiddagen. Jag höll med om att det var för jäkligt och gullade lite med honom, men så länge det inte påverkar de utgående transporterna så bryr jag mig inte (det sade jag givetvis inte till honom).

Hade ett långt snack med min kollega i Göteborg, om män i allmänhet och några i synnerhet med en lång resumé av en mans liv…sen så blev det lite snack om statistik, kunskapskrav och kvalitetsutveckling också. J

Det var en ljuvlig strålande sol över mig idag och jag tog en sväng på lunchen bara för att komma ut och komma bort från skrivbordet

.På väg tillbaka till kontoret Åkte som vanligt vägen om affären när jag lämnade kontoret (måste sluta med dessa dagliga stopp och lära mig att storhandla, fast förresten med mitt minikylskåp så funkar det inte så bra). Hittade i alla fall älsklingsskinkan med sparrisbitar fasttryckta runt om (sagolik!) och som en fulländad avslutning på dagen i Mettmann fanns det en (1) yoghurt kvar med pannacotta-jordgubbssmak. Köpte den såklart! Jag som varit känd för min avsky för filmjölk och dess avknoppningar kan numera äta yoghurt (så långt som till filmjölk kommer jag nog aldrig att sträcka mig).

Ett av mina tidigaste barndomsminnen är att pappa bestämt sig för att jag skall lära mig äta filmjölk, socker och flingor hälls på och pappa skall mata. Jag spottar och fräser och min envise far har mött sin överkvinna i dottern och får ge upp.

Pannacotta-varianten är dock en riktig höjdare. Har testat vanlig jordgubb också och så en av säsongssmakerna, brända mandlar (inte så tokig faktiskt, det är därför jag vågar mig på varianten med macadamianöt också).

yoghurt.JPG

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

