Ett eget rum

november 9, 2006

Inte alltid så smart…

Filed under: Blandat svammel — klotho @ 22:24

Sov inte så många timmar förra natten så idag, när jag åkte från jobbet med bara en kvarts övertid (helt idiotiskt egentligen, jag ville komma ut när det fortfarande fanns dagsljus kvar men innan jag kom hem så hann det bli mörkt och det var supersega köer på min ”stadssträcka” klockan 17.00. Åker jag där kl 19.00 så glider jag fram utan att vidröra bromsen) åkte jag hem, lade mig på sängen och sov i några timmar. Resultat: nu klockan 23:00 är jag inte alls sugen på att sova…igen.

Det blir ingen Lyonresa och trots att det irriterar mig att vi inte kom iväg så känns det rätt skönt eftersom det hade blivit ett stressigt koncept. Det blir bara ett besök på kontoret i Tyskland för chefen och vår Key Account Manager (som det så stiligt heter även på svenska). Min chef aviserade att han vill prata framtid med mig, ska bli intressant att se vad han tycker om den. J Jag vet vad jag tycker.

Fick en ”enkät” från en kompis på mejlen, där man ska svara på frågor och fylla i fyra svar på varje fråga. Klarade nästan av att fylla i överallt, men samtidigt så blir man lite hemmablind när det gäller svaren. Vad vet jag egentligen? Vad vill jag egentligen? Kommer ihåg en övning som vi gjorde i ämnet kommunikation sist jag pluggade, vi fick en skrivövning där vi under en begränsad tid skulle skriva upp alla människor vi känt hela livet. Ja, alla hann man ju inte med men det som förvånade mig mest efteråt när jag läst igenom mina rader var att jag tagit med människor som jag inte haft kontakt med på åratal, människor som inte ens då vi hade kontakt (genom att gå i samma klass eller dylikt) betydde speciellt mycket för mig medan andra, viktigare personer inte kom med på listan. Undrar hur det undermedvetna jobbar egentligen?

Ahh…min nätverkssladd är helt kass. Den lilla flärpen saknas så det finns inget som håller den kvar i datorn. Nåja, jag gillar ju att spendera pengar…även om nätverkssladd inte riktigt ingått i önskeköpen tidigare.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

