Ett eget rum

december 4, 2006

Älgblod, överbliven päls och en överdosering av Nouvelle Vague

Filed under: Blandat svammel,Uncategorized — klotho @ 21:09

På väg mot en förkylning blev det ett mycket snabbt stopp på IKEA för att införskaffa pepparkakor och ballerinakex till mina tyska kollegor. Tyskarnas variant av kakor i ”peppar”-stil är några otäcka mjuka varianter oftast förrädiskt överdragna med choklad men ruggiga när man väl har tagit en tugga av dem. Generellt sett så tycker jag att tyskar kör med en ful teknik när det gäller bakverk och kakor, de må se hur lockande ut som helst men när man väl smakat så är det ytterst sällsynt att de lever upp till sitt utseende.

På IKEAs matavdelning säljer de också diverse alkoholhaltiga drycker som ”Älgblod”, sprit med smak av lingon i en liten flaska med silverfärgat älghuvud. Har svårt att tänka mig att detta säljs någon annanstans än i Tyskland. Kunde dock inte motstå att köpa två att ge bort till ”släkten” i julklapp.

Choklad och kakor… Jag har nu jagat runt och köpt de flesta av kund- och kollegepresenterna till folket runt om i Europa (fyra kilo choklad är både tungt och otympligt att släpa omkring på) och nu väntar jag bara på att de svenska julkorten skall skickas ner så jag kan leka jultomte. Under tiden så skall det slås in i paket…

Min nya jacka har blivit vederbörligen ansad och kan nu bäras utomhus utan förhatliga ”skinn”detaljer.

Ansning

*slår in paket och lyssnar på Nouvelle Vague, Bande A Part på ständig repeat*

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

