Ett eget rum

december 5, 2006

Tur med vädret

Filed under: Blandat svammel — klotho @ 20:13

Snorig, febrig och därmed allmänt gnällig och lyckades jag köra fel till vårt sjö/flygkontor i Düsseldorf så jag kom fram tjugo minuter senare än planerat. När jag sen skulle hem i mörkret och bland alla hemlängtandes tyskar som fyller upp varenda liten sträcka av varje tillgänglig väg som resulterar i krypkörning så körde jag också fel. Snurrade runt i en halvtimme innan jag börja känna igen mig.

Sen in till stan och shoppa, hade tur och hann med både apotek (värktabletter) och dm (hårbalsam) innan de stängde och därefter så inhandlades kalender på Stern-verlag. Förstår faktiskt inte hur man kan saluföra varor och sen inte ha kassar som varorna får plats i. Jag medger att det inte var den minsta varianten av kalendern (ca 1 meter hög) men den ingår trots allt i sortimentet. Såg till att få den inslagen i papper som skulle skydda den hjälpligt mot eventuella fientliga attacker i julshoppingen. Inte ens det kunde ordnas utan ”lappteknik”. Tyskarna har nämligen inte omslagspapper på rulle, utan lösa ark. Så smidigt…not. Det var likadant förra året när jag köpte jordgloben till pojkarna. De har ett stort sortiment av jordglober, men de har inte omslagspapper som täcker och inte heller tillräckligt stora kassar för att varan ska få plats. Som tröst så hittade jag ”Emmi” caffelatteglass och den hann tina lagom den halvtimme det tog mig att ta mig hem.

Nu ska jag kurera min förkylning (helst på 24 timmar) och lyssna på det regn/orkanoväder som härjar utanför mitt fönster. Jag är tacksam över att det inte kom två timmar tidigare.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

