Ett eget rum

december 10, 2006

Sista natten i lägenheten…

Filed under: Blandat svammel,Lägenhet — klotho @ 23:31

Söndagen har gått i plockandets och städandets tecken (om det finns några sådana tecken?) och jag har burit ner så mycket jag kan till bilen, har rensat kylskåpet från allt. Jag gjorde den stora städningen i veckan och nu är det bara finputsandet som är kvar. Har också roat mig med en bildserie som ett litet minne av tiden här och för er som inte hann med ett besök här.

Välkommen till en sista titt på huset på Kuthsweg 31 i Lierenfeld, Eller (ja, området heter faktiskt Eller och det finns ett Schloss Eller också även om det är mer av en stor herrgård) i Düsseldorf:

Här syns huset samt gatan och spårvagnsspåren (s-bahn 715 tar mig in till centrala Düsseldorf på knappt 15 minuter) Huset (med små lägenheter, möblerade i ”modern IKEA-stil” och uthyres per månad)

kuthsweg.JPG kuthsweg-31.JPG

Första våningens korridor med alla brevlådorna

forsta-vaningen.JPG

Hall och kök – allt i ett

garderobsdel.JPGkoksdelen.JPG

Badrummet

 badrummet.JPG

Rummet, ja bara ett

rummet.JPGrummet-igen.JPG

Utsikt från min lägenhet

utsikt.JPGmer-utsikt.JPG

Samt min lortiga M(ünchen)-registrerade bil som bott i en D(üsseldorf)-stad och kört till en ME(ttmann)-stad.

min-bil.JPGreg-skylt.JPG

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

