Ett eget rum

december 12, 2006

Lättmjölkens förlovade land…

Filed under: Blandat svammel — klotho @ 21:49

Förstår inte varför Gardell pratar om mellanmjölk, det är ju lättmjölk som ÄR Sverige. Jag har inte druckit mjölk på sju veckor och det första jag gjorde var att gå ner och handla kvällsmat och frukost och den ekologiska lättmjölken. Sen drack jag tre glas nästan på raken. Tyskarnas variant på lättmjölk är fetare än svenskarnas mellanmjölk och i mitt tycke odrickbar.

På sju veckor kan det hända mycket, till exempel att jag numera bor ovanpå en tatuerares verkstad/lokal, det var en firma för skrivare där förut. Det var väl inte riktigt vad jag hade tänkt mig och jag blev rätt paff när jag såg skylten från taxin. (Jag är också upprörd över mina blomstervattnande/lägenhetsvårdande vänner som inte nämnt detta för mig utan låtit mig upptäcka det på egen hand. Inga namn nämnda men *spänner ögonen i*) Sen har jag fått en ny granne som lämnat en lapp i brevlådan där det står att jag ”får gärna komma och säga till om han väsnas”. Känns lite oroväckande. Har haft stillsamma grannar förut.

Är fortfarande lätt döv på båda öronen efter flygturen men löjligt nöjd med att vara i min, om än något röriga lägenhet. Ska sätta igång projekt ”sortera”, men tidigast imorgon. Nu ska jag kolla busstiderna till jobbet (det är väl en av de få sakerna jag kommer att sakna, att ha tillgång till bil som står i garaget under huset) så jag slipper åka ner till stationen på vinst och förlust.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

