Ett eget rum

januari 28, 2007

Lägenhetsvisning istället för filmvisning

Filed under: Uncategorized — klotho @ 21:57

Jag fick offra ”What is a man without a moustache” för att gå på lägenhetsvisningen fast så här i efterhand så hade jag hunnit med båda men då kändes det lite tajt tidsmässigt.

Ett renoveringsobjekt var det, äckligt ljust olivgröna väggar i köket. Ett kylskåp som inte passade riktigt in i fyrtiotalsköket (med bara frysfack) men bra med skåp och dessutom ett kallskafferi. I hallen var det gott om skåp och garderober om än ofräscha och slitna och rummet var okej. Men det var tyvärr lite väl liten sovalkov och däri ligger min största tveksamhet. Sen så var det balkong mot gatan och inte mot gården. Inflyttning omgående och många unga människor som var där med mamsen och papsen och med största sannolikhet inte behöver betala några dubbla hyror. Ja ja, ska bli intressant att se vad den går för. Tänker vara med på budgivningen ett litet tag iaf. Nu ska jag börja gå lite mer på lägenhetsvisningar för att fundera på hur jag egentligen vill bo.

Dagens filmfestivalstips! Se första meningen.

(M klagar på att jag skriver för sällan men nu har jag väl fått upp en bra hastighet? Det var den där dippen en månad från hemflyttningen med medföljande jul och nyår som gjorde att skrivandet låg nere) 

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

