Ett eget rum

februari 10, 2007

Ett erbjudande som gick att motstå

Filed under: Uncategorized — klotho @ 21:29

I tisdags kväll blev jag erbjuden 250 euro i handen och jag tackade nej. Och, nej det var ingen som misstog mig för en kvinna som man kan köpa för en stund, kortare eller längre. Det var en dam vid Lufthansas incheckningsdisk i Düsseldorf som talade om för mig, efter drygt 45 minuters köande, (Lufthansa har en kö till ALLA sina avgångar) att de bytt datasystem och att överbokningar skett och med det att hon inte kunde garantera plats för mig på det bokade direktflyget till Göteborg kl 18.25. Jag kan inte påstå att jag blev överlycklig. Jag var trött, jag ville hem och jag ville landa för kl 20.00 på Landvetter. Till saken hör att jag hade försökt checka in via automaterna men eftersom mitt kreditkort sade A och O utan prickar på två av bokstäverna i efternamnet men ”flygbiljetten” sade AE och OE så ville inte automaten kännas vid att kort och biljett kunde hänga ihop. Min kund som var i sällskap hade inga sådana konstiga bokstäver i sitt namn så hon kunde checka in och få en plats direkt.Jag svarade i a f incheckningsdamen att jag inte var så sugen på att åka via Kastrup och sitta där i x antal timmar och sedan landa på Landvetter någon gång vid midnatt. Då skulle jag få chansen på detta plan och kom jag inte med utan var tvungen att ta det andra planet så skulle jag ändå få pengarna.

Stod faktiskt och tvekade ett tag, tusenlapparna skulle vara ett välkommet tillskott men faktum är att till slut så vägde vågskålen över för möjligheten att komma hem i hyfsad tid speciellt med tanke på att jag varit borta från kontoret i två dagar och hade kundbesök inplanerat på torsdag också och därmed bristande tid för de högar som sannolikt hopats på skrivbordet.

Jag fick följa med planet (någon/några andra tog antagligen erbjudandet) och fick kliva ombord tio minuter innan avgång. Jag kom hem kl 20.30, tvättade av mig resdammet och åt en macka, borstade tänderna och låg i sängen före kyrkklockorna slog 21 (eller snarare nio).

Jag kan tänka lite på pengarna jag tackade nej till, men känner ändå att tid är pengar det också.

Lärdom: kolla stavningen av namnet på flygbokningen!

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

