Ett eget rum

februari 27, 2007

Vad som köptes…

Filed under: Böcker — klotho @ 12:13

Böckerna som införskaffades:

Gränsen – En resa bland människor som kallas illegala av Nina Solomin (Mest för att jag gillade hennes bok ok, amen och för att jag börjar få mer och mer smak för dokumentärer)

S:t Petersburg – Metropolen runt hörnet av Londen, Mård och Parland (För att den handlar om en stad jag verkligen vill besöka och för att det är en reportagebok och inte guidebok)

På tunn is – En resa till Antarktis av Jenny Diski (För att jag gillade hennes Främling på tåg, is och kyla är jag egentligen inte så svag för)

Och som planerat: Flickan som lekte med elden av Stieg Larsson

Frukost på Le Pain Francais och en pratstund innan min febefrossa tog överhanden och jag åkte hem för att sova bort den.

En ovanligt billig bokrea för mig och nu ska jag vara kall och invänta ”halvaprisetrean”.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

