Ett eget rum

mars 30, 2007

Ärliga bruna ögon?

Filed under: Uncategorized — klotho @ 19:59

…eller en biljettkontrollant med ”psykisk” förmåga?Kvällen avrundades med en spårvagnsresa genom staden och mellan de två sista stationerna så var det biljettkontroll. Jag drog fram det lilla blå plasthäftet som rymmer plastkort och minst tre månadskorts kvitton (fyra vid senare, privat, kontroll) och kontrollanten visade som hastigast upp sitt kort och höll med två fingrar på mitt häfte och sade tack. Nu undrar jag hur han kan veta att kortet fortfarande var giltigt (ända fram till midnatt är det faktiskt det)?

Jag frågade aldrig utan nöjde mig med att lyssna på den kvinna i yngre medelåldern (antagligen obetydligt äldre än mig) som antagligen varit missnöjd med kvällens aktiviteter och blev sur över att hennes trovärdighet (återigen? Min spekulation) blev ifrågasatt (hon blev tvungen att visa upp sitt färdbevis och dessutom så kontrollerade han detta) och att hon märkte att synen börjat svikta eftersom hon inte kunde läsa hans namn på id-kortet som visades upp. Så hon påpekade skarpt att han var tvungen att hålla det stilla så att hon kunde ställa in fokus och att det var hon som avgjorde när hon kunde läsa namnet.

Jippi! Det går att lägga upp text i kväll…då blir det två för en…

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

