Ett eget rum

juni 2, 2007

Stryka…

Filed under: Uncategorized — klotho @ 21:11

…är verkligen så urbota gräsligt tråkigt. Dessutom är jag dålig på det (brist på vana eftersom vad jag kan komma på så är det första gången det här året som jag stryker ett plagg). Näst efter att diska är det det värsta jag vet och strykningen går lättare att undvika.Idag har jag haft som mission att ta itu med alla klädhögar/kassar och röran i min garderob. Hittills så har jag sorterat upp kläder i: tröjor/linnen/t-shirts, stickade tröjor, byxor, blusar och vinterkläder. Sen så stryker jag de plagg som blivit tillskrynklade (tackochlov så gör jag val redan i affären och där ingår att spekulera över strykningsbehov) och viker dem snyggt, nåja, och så in med dem på hyllan. Den hyllan med svartvita tröjor växer sig allt högre. Väldigt vad många variationer det finns.

Emellanåt så har jag roat mig med att läsa Mosca Mye och de bannlysta böckerna av Frances Hardinge. En fantasybok för ungdomar, så jag hör definitivt inte till målgruppen. Har inte bestämt mig för vad jag tycker om den ännu, men beslut måste tas så småningom. Fantasy är dock ingen genre som jag kastar mig över. Egentligen så borde jag kanske gilla det (om jag tänker på hur och vem jag är), men jag gör det inte faktiskt inte i tillräckligt hög grad. Har fått några Mangaböcker på posten som H har beställt och bläddrat lite i dem. Inte min grej heller, även om de är lite coola.

Imorgon blir det en utflykt till, nästa slott på listan är Gunnebo. E är dock rädd för att vi måste ta bussen hem, för växellådan verkar bete sig lite underligt. Ingen höjdare med en automatväxlad bil. Nåja, jag är van vid att bli strandsatt. Min lilla volvo stannade på motorvägen utanför Halmstad, på en väg i närheten av Hyssna (utan bebyggelse i närheten), på Willys en varm försommardag (då jag hade glass i bilen) samt det enda tillfället som var hyfsat okej då jag rullade in på en plats med parkeringsförbud i Bagaregården. Man kan inte begära alltför mycket för 5000 kronor det är helt klart, fast jag hade gärna avstått från dessa stillestånd.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

