Ett eget rum

juni 13, 2007

En massa testosteron i luften

Filed under: Uncategorized — klotho @ 20:35

I lördags betalade jag nästan femhundra kronor att titta på stora bilar… Jag kom dessutom dit lite före mina systersöner och deras föräldrar (eftersom de alltid lägger på moms på beräknad ankomsttid) så där satt jag, en ensam kvinna i yngre medelåldern omgiven av gossar och män i varierande åldrar i sällskap med en och annan mor/fru/syster. Tja, jag vet i alla fall att jag hade varit fascinerad av att se en ensam kvinna på en händelse som Monster jam.

Det var faktiskt roligare än vad jag hade trott. Det är rätt häftigt med dessa monsterbilar (varav en faktiskt kördes av en kvinna) och framförallt freestyle-delen där det hoppas över mer eller mindre mosade ordinära bilar och gamla husvagnar. Måste erkänna att dragracing-loppen som också kördes kändes lite tamt. Även om amazonen som tappade höger bakhjul tappert körde vidare två varv lätt sne och körandes på fälgen var en upplevelse det med.

Fyrhjulingar är jag inget större fan av. Kändes som en rätt meningslös sport, antingen så kör man väl bil eller så kör man hoj!? FMX, tror jag det hette, med unga våghalsiga män som gjorde konster med sin motorcykel flygandes i luften mellan två ramper. En mycket häftigt upplevelse som väl konkurrerade med monsterbilarna. Även om denna känns betydligt farligare, misslyckas de med hoppen så lär de om inte dö så skada sig rejält. Men utmanande var det med diverse vilda hopp och t o m några volter där uppe i luften.

Vi åkte hem nöjda och glada och inte helt hörselskadade eftersom pojkarna hade egna hörselskydd och jag norpade åt mig gratis öronproppar. Däremot skulle jag vilja ifrågasätta omdömet på de vuxna som gick på galan med barn utan något som helst hörselskydd.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

