Ett eget rum

juni 24, 2007

Läslust…eller kanske en bristande sådan…

Filed under: Böcker — klotho @ 20:15

Lästlust eller snarare bristen på det…

Jag har högvis med böcker som ligger och pockar på min uppmärksamhet, nya och fräscha, lite äldre men fortfarande fräscha och framförallt olästa. Plockar jag i den högen när jag vill ha något att läsa? Nej, istället går jag till bokhyllan. Håller på att beta mig igenom de titlar av Margery Allingham som jag har i min ägo och sneglar också mot Ngaio Marsh. Även om jag inte tycker att sommaren har kommit till fullo så har jag drabbats av ”sommarläsningen”. Stillsamma pusseldeckare, absolut inget mer krävande.

M(2) hade köpt Historikern (av Elisabeth Kostova) i pocket inför resan till Göteborg och jag hoppas att hon tycker bättre om den än jag gjorde när jag tappert försökte ta mig igenom den. Lyckades inte helt, men så är jag inte heller något större fan av Dracula-myten och dess litterära avknoppningar.

Just nu så skulle jag allra helst vilja ha i min hand:

Levande bete av P J Tracy

Dött lopp av P J Tracy

Sorgens arv av B Nadel

Harem av B Nadel

Samt

I skydd av mörkret av S Booth

Den sistnämnda titeln är den enda jag faktiskt kan komma över utan att råna förlag på manuskript…de övriga är bara frestande information på adlibris än så länge. Det skulle ju vara trevligt om de kunde vara tillgängliga för köp vecka 28 då jag börjar min semester, men jag misstänker att det snarare är september* som gäller.

*Update: från juni är det utgivning av titlarna, längst får jag vänta på Harem, som dröjer till oktober.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

