Ett eget rum

juni 26, 2007

Aaahhh!

Filed under: Uncategorized — klotho @ 19:07

Hade sällskap av min ”busskompis” på väg hem från jobbet och efter att ha uppdaterat oss om midsommar så pratade vi om valmöjligheter och om att köpa lägenhet contra köpa bil. Jag var på väg till lägenhetsvisning och hon var på väg att köpa en bikini men gick i bilköpartankar. Så in till Nordstan diskuterade vi vad som var smartast att köpa först, bil eller lägenhet. Vilken bil man skulle köpa sig, ny eller nyligen begagnad. Om man skulle bo, där vi bor nu, eller faktiskt flytta till Hisingen. Då skulle man kunna cykla till jobbet och faktiskt inte behöva bil.

Jag var och tittade på lägenheten och den är inte lika ljuvlig som den, vars fasad jag gillat i femton år och där jag blev blixtförälskad i lägenheten, men den har ett 500 000 kronor lägre utgångspris och det är inte fy skam. Dessutom så gillar jag den, gillar hustypen (från 1949), det är nära till spårvagnen och bra affärer. Den har balkong och billig månadskostnad. Framförallt så är den inte sönderrenoverad. Vill ha!

Sen ringer en kompis mig och tipsar om en bil. Vill ha! Jag klarar nog inte mer just nu. Dessa val! Ahhhhh!

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

