Ett eget rum

juli 3, 2007

Köpförbud

Filed under: Uncategorized — klotho @ 19:28

Jag har ålagt mig själv köpförbud, eftersom jag har konsumerat rätt så mycket de senaste månaderna. Även om det i de flesta fallen varit mycket bra och förnuftiga saker (som oljemålning, parfym, resväskor, skor…) så ligger jag inte helt i fas med min ekonomiska budget.Igår var jag på stan och provade kläder tillsammans med M(1) och bestämde mig för ett linne på rea, endast 69 kr. På väg till kassan så besinnade jag mig och lämnade tillbaka det. Kände mig väldigt stolt över mig själv.

Idag så tipsade min kollega om att Hemtex har rea och så berättade hon vad hon hade köpt (badlakan, lakan mm) vilket gjorde att jag och en annan kollega åkte till Backaplan efter jobbet, för att kolla. Inte köpa!

Vi började i skivaffären, som ska läggas ner, och där hittade vi ett erbjudande som skrek ut ”köp fyra cd-skivor för 100 kr”. Vi rafsade runt bland diverse suspekta band/sångare/sångerskor tills vi hittade två skivor var. För min del blev det ”Traffic – far from home” bara för att jag gillar Steve Winwoods röst. Den andra skivan jag köpte var ”the Nomads – up-tight” bara för att jag gillade dem för hmmm…väldigt många år sedan. Har dock inte följt deras musikaliska utveckling så det ska bli intressant att höra hur de lät 2001…

Därefter Hemtex och lite nya badlakan för halva priset. Något som jag iofs har funderat över till och från i över ett års tid, men inte fått ”ändan ur” att fixa.

Vidare in till stan och stadsbiblioteket för att kollegan som gick på semester idag ville låna lite talböcker att njuta av på lediga dagar. Medan hon letade talböcker kollade jag in konstuställningen och blev förtjust i några tavlor. Fika på Evas Paley och på vägen tillbaka till bilen så föreslog jag att vi skulle kolla in utställningen, så att min kollega fick se tavlorna också. Ett dyrbart förslag för oss båda! För vi gick ut därifrån med varsin tingad tavla.

Ska nog häva köpförbudet, blir nog billigare så. Det verkar som om jag har något märkligt behov av att bryta mot uppsatta förbud.

Update: Badlakan är ännu inte testade, tvättid först om en vecka. Tavlan har inte hängt klart på utställningen, men skivorna genomlyssnade och var klart värda sina 25 kronor vardera (och mer därtill).

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

