Ett eget rum

juli 4, 2007

Med bil…

Filed under: Bilen — klotho @ 18:42

I kväll skrev vi på kontraktet (som jag hämtat från konsumentverket), jag fick alla erforderliga handlingar samt bilnycklar och bil. Däremot så har jag inte betalat bilen och vi har inte heller skickat in registreringsbeviset eftersom den nuvarande ägaren inte hittade del 2. Jag har beställt en via nätet ikväll och hoppas att den kommer snart, så att jag kan beställa mitt boendekort.Imorgon ska jag boka tid för storrengöring. Vet inte riktigt vad farbrorn som ägde bilen har gjort, men han har iaf inte dammsugit den eller gjort rent insidan. Det t o m luktar ”äldre herre” så imorgon ska jag åka till jobbet sittandes på en pläd. Jag vill inte ha mer doft inpregnerat på min linnejacka, inte mer än det jag fick ikväll.Fyra vinterdäck med dubbar är också under viss möda nedsläpade till mitt förråd. Så små däck och så jäkla tunga…och lortiga.

Ska nog fota den lilla raringen och lägga upp en bild, när den blivit uppfräschad.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

