Ett eget rum

juli 6, 2007

Jakten på den godaste fullkornspastan…

Filed under: Uncategorized — klotho @ 21:07

…är fullbordad! Jag tror jag har ätit mig igenom de flesta märken som saluför fullkornsvarianter i Sverige, i jakten på en pasta som åtminstone kan påminna om den jag åt i Tyskland. Det var tunna spiraler som kokade på 5-6 minuter trots att det var ”vollkorn”. De flesta pastasorter jag testat här har tyvärr varit av den mer stabbiga varianten, Zetas hör till de värre varianterna medan Kungsörnens faktiskt inte var goda. Barilla däremot, vars vanliga pasta jag inte är så förtjust i (förutom Girandole som jag alltid köpte förut, men efter att ha vant gommen vid fullkorn så smakade bara mjöl), har underbart god fullkornspasta och höjdaren är utan tvekan deras fjärilar ”farfalle”.

Om du vill övertyga någon fullkornsmakaronshatare (ja, de finns, har träffat på sådana exemplar), så bjud dem på dessa farfalle och de kommer att länsa faten.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

