Ett eget rum

juli 9, 2007

Ausflug

Filed under: Böcker — klotho @ 18:28

Orkade inte åka hem efter jobbet utan ringde L och föreslog en utflykt. Det blev en bilfärd söderut genom Billdal, Kullavik och Särö. Vi kollade in hus (pengar och smak är verkligen inte synonymt, jeeesus vilka otroligt gräsliga hus eller tillbyggnader folk gör. Finns det ingen som kan säga stopp eller är det bara ”money talks”?) och försökte hitta ett ställe att fika på som inte stängt klockan 18.00, men därnere går man hem och tar en drink i trädgården efter kl 18.00. Av alla ställen hamnade vi på Frölunda torg och stället med den italienska glassen.Sen tog L med sig några av böckerna som jag hämtade hos M(2) igår och jag dumpade en knippe, ungdomsböcker, på två av mina kollegor med tonårsdöttrar. Nu blev det bara en kasse att bära och inte alltför tung heller.

Barnböckerna kommer inte att bli några problem att bli av med, men vem vill ha:

Dynastin Stenbeck av Stellan Björk

Ordbok av Jenny Erpenbeck (snyggt omslag!)

Dessa trakter av Alexandra Kronqvist

Hotellerfarenheten av Claes Hylinger…ska jag läsa först

Ute/inne av Scott Westerfeld…ska jag nog dumpa på tonårstjejerna

Hundböckerna får S

Alla de andra, mer anonyma berättarna kommer nog att skänkas bort till lämpligt ställe.

Myrorna och Emmaus i all ära, men mitt hjärta klappar för ett katthem i Gråbo och de rara tanterna som står i affären i Linnéområdet. Men så hårt klappar tydligen inte mitt hjärta, för jag har inte varit där på ett par år så jag vet inte ens om butiken finns kvar. De har iaf tidigare fått ta hand om sådant som inte passerat nålsögat till varaktigt boende i mitt hem.

Dessutom hade M(2) hittat Catrine och rättvisan av Hanna Olsson i bokhyllan, med mitt namn i. Jag måste erkänna att jag faktiskt inte hade saknat den, men att det är praktiskt att skriva namn i böcker man lånar ut.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

