Ett eget rum

juli 12, 2007

Första semesterdagen…

Filed under: Bilen — klotho @ 08:30

…började med att jag kravlade upp ur sängen och borstade tänderna för att sen gå ut (påklädning ingick också) och flytta bilen till en billigare parkeringsplats. Fyra kronor i timmen känns bättre än tio kronor i timmen. Jag fick visserligen 290 kronor i enkronor (det vägde tungt!) men det är ju ändå tänkt att räcka några dagar. Jag vill ha mitt boendekort, nu!

Har lärt mig att plocka bort fronten på radion när jag lämnar bilen på mer offentliga ställen (jobbparkeringen räknas inte dit) men jag undrar vem som skulle vilja ha en radio med kassettbandspelare i dessa dagar? Inte jag, vill byta ut den mot cd-spelare istället men tills vidare nöjer jag mig med radion. Insåg dock att jag inte är en van radiolyssnare eftersom jag famlade med fingrarna på knapparna när det var någon låt jag tröttnade på. Det funkar på mp3, men inte på radioprogram insåg jag.

Mina planer för idag är att ta mig till min förening före kl 1500 så att jag kan få ut lokalnyckeln som väntat på mig sedan maj månad. Pinsamt länge, men med tanke på att jag jobbade över nästan varje dag i juni och det är stängt från kl 1800 så är det som det är. Eftersom jag lovat att stå i affären nästa torsdag (vi har sommaröppet enbart på torsdagarna) så måste jag ju ha en nyckel för att ta mig och för att förhindra att andra tar sig in när jag gått därifrån.

Det regnade inte när jag gick ut, tänk vad tacksam man kan bli över det.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

