Ett eget rum

juli 16, 2007

Bokbeställning i semestertider

Filed under: Böcker — klotho @ 17:58

Eftersom jag inte har några roliga böcker, läs deckare, att läsa så har jag surfat runt på Ad libris och Bokus i en dryg timme och bestämt mig för att testa hur det funkar att beställa från Bokus. Alla tidigare bokbeställningar över nätet har tidigare gjorts på Ad libris, men ibland måste man vidga sina vyer. Prismässigt är det i princip ingen skillnad alls. Fördelen med Bokus är att jag får poäng på mitt medmera-kort, som tidigare mest använts vid inköp på Kapp-Ahl.

Dagens skörd blev två nyheter och tre pocketböcker: Arnaldur Indridasons senaste bok Vinterstaden (en inte fullt så passande sommartitel)

Stephen Booths senaste bok I skydd av mörkret

Ian Caldwell och Dustin Thomasons bok Den sista hemligheten (började läsa den hos min kompis i väntan på att pastan skulle koka och verkar vara en bok i da Vinci-kodens efterdyningar)

Russel Craigs bok Blodörn om en Herr Kriminalkommissarie Fabel i Hamburg (författaren är dock skotte)

Peter Spiegelmanns Lura döden (har ett svagt minne av att ha läst hans förra Ett mörkt förflutet och tja 38 kronor är överkomligt att förlora om denna inte duger till slöläsning i semestertid)

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

