Ett eget rum

juli 20, 2007

Bristande insikter i Göteborgs geografi

Filed under: Böcker — klotho @ 19:13

Fick mina böcker idag, d v s jag fick ett dokument med uthämtningsadress där de skulle finnas. Denna uthämtningsadress var inte min gamla vanliga kiosk på torget, det var inte heller posten eller en annan kiosk som alla ligger mindre än femhundra meter från min bostad. Det var inte heller affären som ligger mindre än en kilometer från min bostad, nej istället så fick jag gatuadressen till en icabutik som jag aldrig någonsin besökt eller ens visste att den existerade och som ligger närmare tre kilometer från mitt hem. Vet inte om det posten eller bokus (första gången jag beställt från bokus och detta gör mig aningen misstänksam), men någon korkad människa finns där någonstans, troligtvis en inflyttad sommarjobbare på posten. Pucko!

Har redan börjat läsa på Booths I skydd av mörkret och den är precis vad jag väntade mig, samt i Caldwell&Thomasons bok Den sista hemligheten som tja, står och stampar lite i utvecklingen ännu. Är dock bara på sidan 54 av 427 så jag tänker hålla ut ett tag till.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

