Ett eget rum

juli 26, 2007

Senaste nytt på bokfronten

Filed under: Böcker — klotho @ 22:31

De böcker som inköptes på bokus har jag läst ut I skydd av mörkret (precis så bra som jag väntat mig, en Stephen Booth-bok helt enkelt), Vinterstaden (samma sak där, hittills så vet man vad man får om man läst några av Indridasons böcker), Den sista hemligheten (mjae, måste erkänna att jag skummade lite i mitten, orkade inte fullt ut men jag tror inte jag kommer återvända till den).Har dock hunnit med två antikvariatbesök och inhandlat följande:

Sunt med Zazzi (inte alltför krångliga recept och för den facila summan av 39 kronor)

Kaukasisk mat – recept från Armenien, Azerbajdzjan och Georigen (trycktes 1980, långt in bulgur fanns i Svenssons medvetande och kostade nu endast 50 kronor)

Böckernas mat av Pernilla Tunberger (Anna Bergenströms mamma och legendarisk matskribent på DN har här samlat författare som skriver om mat, kostade också 50 kronor)

Kreta – Myter och mat i minoernas värld (nu var inte mataspekten den mest intressanta i det här fallet, kostade 49 kronor)

Skratta Pajazzo av H K Rönblom (nostalgitripp, jag betade av varenda en av hans böcker första tiden i Göteborg då jag hade som lördagsnöje att besöka Stadsbiblioteket och gå igenom deckarhyllan)

Cherry Ames på barnsjukhuset av Julie Tatham (också en nostalgitripp. Det är faktiskt Cherry Ames fel att jag överhuvudtaget funderade på att bli sjuksköterska och sen också läste ett läsår på utbildningen ifråga. Jag lånade böckerna om henne av grannen när jag var i en påverkbar ålder.)

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

