Ett eget rum

juli 26, 2007

Sökmotortermer och bilnycklar

Filed under: Bilen — klotho @ 22:05

Om man söker på dessa fem ord nedan så kommer min blogg som andra alternativ av 1110 svenska sidor. Kan inte annat än tycka att det måste finnas mer relevanta sidor som nog borde hamna högre upp, men men…

lämna bilnycklar kvar i bilen

Första alternativet är en länk till länsförsäkringar i Halland. (Skriver inte övriga Länsförsäkringars kontor om förvaring av bilnycklar?).

Det är givetvis sällan lyckat att lämna kvar nycklarna i bilen, speciellt inte om man gör som jag gjorde en gång med mammas bil. Öppnade passagerardörren, slängde in väska och nycklar, låste dörren och sen stod jag där, eftersom jag inte låst upp förardörren (det var före centrallåsens tid). Jag kom inte heller in i lägenheten eftersom dessa nycklar också låg på passagerarsätet. Jag tänkte inte ens tanken på att slå in fönstret med en sten, eller iaf så förkastade jag den rätt snabbt. Mamma var på sommarstället, utan bil. Min syster var på väg till sommarstället, och hennes mobilnummer fanns i min mobil som föga överraskande också låg inuti bilen. Jag fick jaga rätt på en granne, låna hans telefon och telefonkatalog och fick till slut tag på syrrans svärföräldrar som kunde lämna ut mobilnummer och så småningom dök syster upp med mammas dörrnyckel så vi kunde leta upp reservnyckeln. Så försvann drygt en timme av mitt liv.

En jobbarkompis glömmer med jämna mellanrum kvar nyckeln i bilen, och tyvärr kan hon låsa den utan att använda nyckel. Hennes bil är dock så gammal att det funkar med diverse vassa föremål för att låsa upp bildörren.

En kompis son dreglade och tuggade på bilnyckeln så det blev kortslutning eller dylikt i klickfunktionen/centrallåset och det var ju lite oturligt när man skall lämna barn på dagis.

Jag antar att kontentan av detta är: håll hårt i bilnycklarna.

STÖLDSÄKERT

Filtyp: PDF/Adobe Acrobat – Se som HTML-version
gäller förvaring av bilnycklar blir mer aktuell, …. Lämna aldrig nyckeln kvar i tänd-. ningslåset när du klivit ur bilen. • Lås alltid bilen när du lämnar …
http://www.lansforsakringar.se/halland/CmsPuffar/stolds.pdf
Liknande sidor

Bilen « Ett eget rum

Har lärt mig att plocka bort fronten på radion när jag lämnar bilen på mer offentliga jag fick alla erforderliga handlingar samt bilnycklar och bil.
klotho.wordpress.com/tag/bilen/ – 18k – CachadLiknande sidor

1 kommentar »

  1. Excellent pieces. Keep writing such kind of information on your blog.

    Im really impressed by it.
    Hi there, You’ve performed a fantastic job. I will definitely digg it and individually suggest to my friends. I’m sure they will be
    benefited from this website.

    Kommentar av Jolie — maj 2, 2013 @ 18:43 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

