Ett eget rum

augusti 1, 2007

Mor och son med sinne för väsentligheter

Filed under: Uncategorized — klotho @ 19:11

Syster med familj har tillbringat en vecka i ett varmt och soligt Bulgarien med Sunny Beach på behörigt avstånd. När de fick ut sina väskor så var åtskilliga av dem uppskurna/uppbrutna bl a min systers hallonröda samsonite-beauty-box. När hon kollade i den så hade någon eller några mycket riktigt rotat runt i den och bl a lämnat flottiga fingeravtryck på den lilla spegeln som finns i den. Min syster blev aningen upprörd, så upprörd att hon studsade bort i ren ilska till närmaste disk som hänvisade henne till poliserna på plats. Hon travar ilsket vidare och en av poliserna guidar henne rätt tills hon inser att hon blir visad till utsidan och inte kommer att komma in igen och säger då: ”Men då kommer jag ju inte in igen och mina barn och min sambo är kvar där inne och de vet inte vart jag tog vägen”. Den snälle polisen erbjuder sig att gå in och säga till dem och frågar hur sambon och barnen ser ut. Antagligen förvirrade, svarar min syster (med sinne för väsentligheter).

Under tiden har äldste sonen (9 ½ år) oroligt utbrustit:”Hoppas de inte tagit mammas nya läppstift”.

Den gossen har även han sinne för väsentligheter! Min syster hade nämligen köpt ett nytt läppstift i en nyans som hon var väldigt nöjd med, och det har givetvis hennes båda söner hört. Lyckligtvis så fanns både läppstiftet och den nya Miss Dior-parfymen kvar.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

