Ett eget rum

augusti 8, 2007

Tre arbetsdagar…

Filed under: Uncategorized — klotho @ 20:23

…har jag gjort sen semestern och har redan fem timmars övertid, på grund av min kollega. Hon lämnade 90 oregistrerade uppdrag till mig, inga instruktioner gällande hennes arbete och ingen information om vad som är gjort/inte gjort av mitt. Sen har jag fått sexton uppdrag att hantera, boka och bevaka av en annan kollega som gått på semester.Igår och idag har jag jagat transportörer i ett praktiskt taget dött (=semesterstängt) Italien för att åtminstone få in den aktuella sändningen till en terminal. Att sen få ut det ur Italien i nästa vecka kommer kräva att jag kör ner själv med skodan misstänker jag.

Min älskling och favorittysk hjälpte mig i jakten och fick tag på Dantes flicka (njae…hon heter Beatrice, den förtjusande speditören) som antagligen har kontakter i helvetet. Jag sade Ti amo till D och han tyckte jag överdrev (det gjorde jag nog) men det var en lättnad att kunna säga till kunden att vi hämtar godset innan leverantören går på semester…att sen berätta för kunden att vi inte kommer kunna leverera på önskad dag blir en annan sak. Att han inte gett oss rätt förutsättningar kommer att ignoreras. Ja ja…det är iaf ingen som kommer att dö av det.

Jag älskar mitt jobb…egentligen.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

