Ett eget rum

augusti 18, 2007

Torsdagens outfit!

Filed under: Uncategorized — klotho @ 18:14

I torsdags morse när jag rotade bland kläderna inför dagens påklädning så tog jag på mig en svart kjol med en liten volang längst ner, ett svart linne samt en knallcerise kofta med volang i ljusare färg längst ner samt på ärmarna. De svarta sandalerna stoppades i en plastpåse och röda gummistövlar sattes på fötterna.

Skorna fick byta plats på jobbet, men för övrigt höll jag samma stil hela dagen. Tror aldrig jag fått så många komplimanger om mitt klädsel någonsin, men misstänker att det beror på att jag faktiskt hade kjol på mig för första gången på arbetstid (i detta kontor där vi nu arbetat ett år).

Jag medger att jag oftast har byxor (svarta) men bryter av med jeans ibland (oftast svarta) men jag har numera en hel del mönstrade toppar och tröjor som komplement till svarta och vita skjortor. Dock visar jag uppenbarligen inte upp dem så ofta i min gamla hemstad. Hade på mig en av dessa mönstrade toppar med ovan nämnda kjol när H och jag skulle träffas och se på konstutställningen på Slottet. Jag kommer knatandes över slottsbron där hon står och det första hon säger är: ”jag kände inte igen dig, du har ju en mönstrad tröja på dig”.

Med kläder påverkar man sin omgivning!

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

