Ett eget rum

augusti 18, 2007

Utflykter…

Filed under: Utflykter — klotho @ 18:05

Det har varit glest med sådana den sista tiden. Alldeles för mycket jobb att jag inte ens hunnit med att upptäcka att Kulturkalaset (eller vad det nu heter) pågår i Göteborg, alldeles för trött och hängig för att orka bevista någon aktivitet…

Har dock längtat efter lördagen hela veckan och planerna att lämna staden. Först såg de ut att spolieras av regn men hoppet är det sista som överger människan sägs det. Bilen och jag for iväg utåt Mölnlyckeskogarna och jag hann inte mer än landa i den lilla sportstugan från trettiotalet förrän jag krävde skogspromenad av värdinnan. Vi gick och hämtade tidningen…det tog nästan två timmar…för vi fortsatte ut i skogen. Det kändes verkligen som om jag fick energi rakt ner i min kropp där vi klafsade omkring i våtmarkerna. Efter dessa två stressiga arbetsveckor där semesterkänslan försvann ur kroppen redan dag ett så var detta en välbehövlig injektion.

En handfull kantareller hittades (det är tydligen ont om soppar i svampvärlden detta år) och vi såg hela kolonier av små gula prickar på väg uppåt. Frågan är bara, när är de klara och vem som hinner plocka dem först?

Vi åt förra årets svamp till middag tillsammans med rödlök och en god långsmal söt paprikavariant med en gnutta creme fraiche (samt råris, tomater och linsbiffar smaksatta med svamp, hemmagjorda så klart).

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

