Ett eget rum

augusti 19, 2007

Utförsäljning av pocketböcker

Filed under: Böcker — klotho @ 19:54

Äntligen tog jag mig i kragen och bokkassarna i händerna och släpade med mig dem till jobbet. Eftersom jag kände mig ”tvungen” att ge mig av till jobbet och avsluta fredagen samt påbörja måndagen i lugn och ro så passade jag på att släpa med mig de fem pappkassar med pocketböcker som stått i källaren. Jag gick dock igenom dem ännu en gång och faktum är att två böcker får stanna kvar hemma. I gengäld så fyllde jag på med lite fler från bokhyllorna i lägenheten. Ca 140 stycken blev det och de skall erbjudas kreti och pleti på min arbetsplats för den facila summan av tio kronor styck. Jag har köpt nya böcker på bokus.com på faktura och kan behöva casha in lite pengar. Jag misstänker att jag knappast kommer att få alla sålda men resterande kommer att skänkas bort. Har fler böcker i källaren som skall direktdoneras och jag ger dem till kvinnojourens korttidsboende, en kompis tipsade mig och de uppskattade tillskottet till sitt ”bibliotek” jag kom med förra året. Det blev två kassar blandad litteratur och det blir det nog i år också. Förhoppningsvis kan böckerna bli till förströelse under långa dagar och nätter om man gömmer sig och inte kan/vågar lämna sitt boende.

Pratade med M(2) som får spader av alla böckerna som översvämmar nya lägenheten och som inte får plats i bokhyllorna utan staplas längs väggarna. Att äga böcker är en hobby som kräver utrymme. Jag har dock inga som helst problem med att göra mig av med böcker, alla är inte värda en omläsning eller plats i min bokhylla. Många av böckerna som jag nu ska prångla ut på jobbet är pocketböcker köpta inför en tågresa eller dylikt. En pocket funkar bättre och håller längre än en veckotidning och för mina tretimmars-resor är en bok att föredra.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

