Ett eget rum

augusti 27, 2007

Manliga traktorförare om kvinnliga bilförare…

Filed under: Uncategorized — klotho @ 17:31

I lördags så tog vi Sävevägen från Tuve till Kungälv och vi njöt av den slingriga vägen, försökte spana in husen och hinna med att kommentera dem. Ett stycke in på vägen så hann vi ifatt en traktor. Perfekt tänkte jag, då kan jag i maklig takt ligga bakom den, hinna att titta på husen utan att känna mig stressad att gasa på. Gasade på var vad de andra bilförarna gjorde och jag antar att de tänkte som traktorföraren antagligen gjorde när han efter några kilometer körde in på en busshållplats och i sin godhet lät oss passera. Jag kunde knappast vägra, även om det var vad jag allra helst hade velat göra. Nu fick jag istället se till att öka hastigheten, hålla ögonen på vägen och på de bilar som ville köra om ändå. Suck! Jag som ville ha ett makligt tempo utan att bli stressad. Vad traktorföraren tänkte avstår jag från att kommentera.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

