Ett eget rum

augusti 29, 2007

Oroande tankar

Filed under: Bilen — klotho @ 19:00

Det är inte utan att det känns lite oroligt när jag ser de sökord som folk har använt sig av för att hamna på min sida. Ständigt återkommande ord är skoda + EPC alt skoda + kontrollampor eller liknande. Det får mig att undra, är det ett problem hos skodabilar, något jag skall ta på allvar eller är det bara ett av problemen med bilarna (jag har ju själv haft lite övergående problem där)? Jag inser att min lilla bil givetvis inte är problemfri även om den rullar på snällt, om inte annat så kommer det att bli problem. Men jag skulle gärna skjuta upp det så länge som möjligt.

Pratade skodabilar med min kompis KM som har en grön Felicia och som tidigare haft en röd hmm…skoda iaf. Den gröna har gått som en klocka, felfri på senaste besiktningen (den röda skall vi tala lite tystare om, måndagsexemplar med största sannolikhet). Servicen kostade hundra kronor (hon bad en jobbarkompis byta olja) och det är bara att hoppas på en sådan framtid för ”Lille Skutt” aka ”Prinsessan”. Det är två andra kompisar som på var sitt håll har döpt min Fabia, jag har inte riktigt bestämt mig om något av dem skall bli officiellt (smek)namn.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

