Ett eget rum

september 1, 2007

Utrikiska kontakter…och beundrare

Filed under: Uncategorized — klotho @ 11:04

Det har många fördelar med att jobba med inom en internationell koncern, speciellt om man som jag har direktkontakt med åtskilliga kollegor i de flesta europeiska länderna. Några av dem får man lite närmare kontakt med än andra och man ”småpratar” i jobbmejlen om sin tillvaro och frågar om den andras. Just nu så är en av mina polska kollegor i London på semester, förra semesterveckan tillbringade hon cyklandes på Bornholm. En av säljarna på kontoret i Madrid kommer från Argentina så vi pratade om att bo långt från sina familjer, även om Argentina-Spanien är ett större avstånd än mina trettio svenska mil så finns det ändå vissa likheter i vår tillvaro.

Jag får numera skämtmejl på tyska från en kille i Hamburg som fixade en av mina förfrågningar (tyvärr så är det inte så många på mitt kontor som har någon glädje av dem eftersom de inte kan tyska…), men det senaste tillskottet i kontakten är en beundrare av min röst… En engelsman som jag kontaktade angående en prisförfrågan mejlledes. Han var lite slö med att svara (rätt många engelska kollegor är slöa att besvara mejl, något nationellt karaktärsdrag måntro?), så jag ringde upp honom och vi pratade om min förfrågan och lite väder och vind. Efter avslutat samtal kom de efterfrågade priserna på mejlen tillsammans med kommentarer om ”min fantastiska telefonröst” osv. Smickrande, jo kanske det, jag tackade för priser och komplimang men nu hittar han på flera orsaker till att ringa upp mig, och avslutar med att ”vi hörs väl i morgon”. Jag vet inte riktigt hur jag ska hantera det eftersom det är synnerligen harmlöst men lite tröttsamt, det enklaste är väl att berätta om min ålder eftersom han låter som max tjugofem…

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

