Ett eget rum

september 2, 2007

Om jag hade ca tolv miljoner…

Filed under: Uncategorized — klotho @ 14:06

Så skulle jag köpa ”Engelska huset” som är till salu för 8,4 miljoner och som behöver renoveras med flera miljoner. Jag har alltid gillat det huset och varje gång jag går förbi brukar jag spana in det lite extra. Har dessutom tyckt att de inte har snyggt i fönstren (inte så snyggt som jag skulle ha det…) med tanke på husets vackra exteriör. Nu kan man alltså köpa hela huset. Lustigt med att det är en bostadsrätt med en månadskostnad på nästan niotusen kronor. Borde det inte vara ett ”vanligt” hus?

Jag skulle däremot inte köpa 11-miljonerslägenheten på Terassgatan, eftersom den också kräver omfattande renovering. Ett typexempel på att pengar och smak sannerligen inte är synonymt. Gräsligt kök är bara förnamnet. Roligast är dock de beundrande kommentarerna från fastighetsmäklaren.

Update: Man ska titta färdig innan man skriver kommentarer, roligast var inte de beundrande kommentarerna roligast är bilden med benämningen ”bibliotek” där fyra små snedställda hyllor visar upp max trettio böcker. Visserligen betyder bibliotek boksamling men kanske bör man ha några fler innan man kallar det bibliotek.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

