Ett eget rum

september 28, 2007

Bok- och biblioteksmässan (fredagsbesök)

Filed under: Böcker — klotho @ 22:53

Idag har jag varit på seminarium om Banco del Libro (en läsfrämjande organisation i Venezuela som fått Astrid Lindgren-priset i år) och lyssnat på en förtjusande Alberto Manguel (jag blev lite kär), en rolig och vettig Denise Rudberg (vars vuxenböcker aldrig lockat mig, men däremot så tyckte jag att hennes ungdomsbok var helt okej och det var också den hon pratade om) och en ”söt” Jo Nesbö som hade intressanta kommentarer om sitt val av hjälte i deckargenren.

Jag har inte köpt en endaste bok, ännu. Däremot hämtade jag ut fyra bokpaket med diverse böcker och har hunnit halvvägs i Matthandlaren av Meg Mullins.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

