Ett eget rum

september 29, 2007

Om att köpa skor…

Filed under: Uncategorized — klotho @ 22:34

Jag hade ett akut behov av nya ”höstskor” som funkar på jobbet till vardags men som ändå kan slinka in på möten med kunder utan att skämmas. Gick som vanligt till Seames i Düsseldorf och hittade efter energiskt provande två par skor (har ett alldeles för högt fotvalv som gör livet komplicerat när det kommer till skoinköp). Ena paret var schyssta och snygga vardagsskor (svarta) till ett humant pris, de andra var ett par läckra skor i mocka (svarta) till ett inte lika humant pris. Borde givetvis ha behärskat mig men köpte båda två. Dagen efter så gick jag dit i sällskap med min kund, hon hittade inga hon gillade medan jag hittade ett par till… (svarta och ett humant pris) och vad gör jag, köper dem såklart. Kan väl säga att skobudgeten nu är överskriden för resten av året, fast det är iofs bara tre månader kvar av året så det borde vara uthärdligt.

Läste någonstans att en kvinna i genomsnitt har sexton par skor, jag har sedan länge passerat det snittet (allt är Tysklands fel och deras stora utbud av skor som man inte hittar i Sverige). Äger ett par turkosa, ett par röda och ett par som är randiga i brunt och svart samt ett par gympaskor i ljust grått. Övriga skor håller sig till samma färgskala, svart. Nåja, det passar till mina kläder.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

