Ett eget rum

oktober 11, 2007

Lessing fick Nobelpriset i litteratur 2007

Filed under: Böcker — klotho @ 14:38

Doris Lessing har fått Nobelpriset i litteratur och med tanke på att hon är både kvinna och välkänd för en större allmänhet så är det lite förvånande samtidigt kul. (M1 kunde tänka sig att pussa Horace av pur tacksamhet men det tycker jag är att gå till överdrift). Jag började läsa på En god grannes dagbok för några år sedan och den är ännu inte slutläst, gillade den uppenbarligen inte. Nu är det så länge sen så jag kommer inte ihåg vad den handlar om. Däremot så har jag läst Rufus – en okuvlig katt och den gillade jag skarp.

1 kommentar »

  1. gartengestaltung

    Lessing fick Nobelpriset i litteratur 2007 | Ett eget rum

    Trackback av gartengestaltung — juli 16, 2016 @ 15:49 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

