Ett eget rum

januari 31, 2009

Dålig impulskontroll…eller

Filed under: Böcker,Film,Uncategorized — klotho @ 22:30

Jag kunde inte låta bli, men jag nöjde mig med fyra titlar från adlbris den här gången. Nu är det bara att hoppas att de rappar på med min (just min!) beställning.

Just nu så läser jag Christa Bernruths Inre säkerhet, den är grymt bra. Fast jag undrar vad jag missat gällande terrorismen under sextio- och sjuttiotalet. Var 2008 någon form av årsminne (jubileum känns lite väl magstarkt), med tanke på biografin över Ulrike Meinhof, Bernruths bok och Kunzrus bok? Det kanske finns fler böcker som gavs ut under 2008 om Europa och terroristerna som jag missat? Eller så har jag bara hamnat i detta spam. Sånt händer mig ibland…

Skippade filmen om det finska vinterkriget, borde ha begripit det; att jag inte skulle ge mig in till Pustervik för att titta på film som började kl 22.00. Nästan lika illa som en film som börjar kl 10.00.

Tränade, köpte tre överdelar och en bh på Lindex när jag skulle handla trosor… Provade inte något av plaggen och det resulterade i att det blir retur av ett av plaggen. Det blev lite väl exponerad urringning i ett av dem… Handlade 2 x 3-pack av Muttis krossade tomater så nu har jag ett behändigt lager i mitt skafferi. Sedan ringde en kollega som varit på företagets konstlotteri på huvudkontoret i södra Sverige. Han vet att jag bor närmare än en mil från vår arbetsplats och har dessutom mitt telefonnummer så han undrade om jag kunde låsa upp bygget för honom. Bilen dignade nämligen av konstvinster  som han ville lämpa av, vårt kontor hade procentuellt flest vinnare i lotteriet och högvinsten en (väldigt vacker men stor tavla) hade med nöd och näppe gått in i hans bil. Den vanns av en mina kära kollegor, som senast för två år sedan också vann högvinsten. Tur som tokig brukar det kallas. Jag hade också vunnit, en tavla som inte fanns med på min tjugo-i-topp-listan eller ens med på 15-som-jag-kan-tänka-mig-listan över totalt 82 verk. Lyckligtvis så vann denna tavla på att ses i verkligheten. Årsgåvan var ett ansikte i glas, rätt ok. Känner dock att jag gjorde helt rätt som gick ur konstlotteriet för 2009. Det var alldeles för många verk med i lotteriet som jag inte ens under vapenhot skulle vilja hänga upp på mina väggar. Jag är dock nöjd med de vinster som jag fått och får väl anse att jag gått med plus…

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

