Ett eget rum

januari 31, 2009

Lördag

Filed under: Uncategorized — klotho @ 12:16

Sen kväll igår, väldigt bra filmer. Återkommer om dem. Ska försöka ta mig ut och iväg för ett träningspass och sedan handla lite. Handlade rejält förra helgen och gjorde i ordning 1,8 kg köttfärs så frysen är välfylld med lådor men behöver fylla på med mjölk och grönsaker samt burktomater. Brukar köpa Coops ekologiska men hittade krossade tomater av märket Mutti och de var grymt goda så nu skall det införskaffas fler. Det märkliga är att jag hittade dem på Coop Backaplan men varken Coop Bäckebol eller Coop Eriksberg har dem och det känns ju löjligt att åka iväg till en affär bara för krossade tomater, en som jag vanligtvis aldrig handlar i. Nu ska dock Lindex få ett besök av mig, så då blir det tråkiga Backaplan. Det enda som egentligen är bra med det stället är att det är lättillgängligt för ickebilister också och det är rätt ovanligt för ett köpcenter.

M1 var fortfarande trött och onykter när vi pratades tidigare i förmiddags och skulle gå och lägga sig igen efter att ha spenderat större delen av natten på krogen med sina arbetskamrater. M2 sms:ade att hon var på stan, när jag trodde att hon fortfarande sov…

Eftersom jag redan läst klart en av böckerna från senaste bokbeställningen och börjat på två andra så ska jag få iväg en ny beställning, denna gång blir det adlibris som förhoppningsvis hinner komma innan jag åker till Tyskland. Det vore ju ett öde om jag inte hade något att läsa med mig på resan…(eller snarare om jag måste välja något andrahandsval när jag kommer ha så pass mycket dötid över på resorna eftersom jag skall nyttja det irländska flygbolaget istället för det tyska den här gången).

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

