Ett eget rum

februari 8, 2009

På landet…

Filed under: Uncategorized — klotho @ 18:42

Åkte ut till M3 och hälsade på. Tog med mig Lola rennt, Erbsen auf halb 6 och Kärlek och fördom utifall att vi skulle få slut på samtalsämnen…det fick vi inte så filmerna åkte med tillbaka igen.

Vi började med en snabb macka och sen en promenad innan det började skymma alltför mycket, fick sällskap av grannpojken på fem år. En charmig gosse som gärna hälsar på hos M3 och hennes sambo och gärna spelar dataspel. Häromkvällen hade de gossen och M3 haft kris, då datorn krånglade och support fick sökas av sambon som befinner sig i Asien på jobbresa. Han löste dock problemet så att gossen kunde fortsätta spela.

M3 och jag fixade M2:s grymt goda thaisallad och en fruktsallad till efterrätt (jo, det var rätt nyttigt men också väldigt gott!). M3 hade varit på systemet med receptet i högsta hugg och fått ett vin rekommenderat. Tyvärr har jag ingen aning om vad det heter, men det passade perfekt till de asiatiska smakerna och både M3 och jag blev på snusen… Sedan häckade vi i varsin soffa fram till klockan två på morgonen, ivrigt diskuterandes föräldrar, syskon, jobb, musik, resor, pojkvänner, p-piller och vådan av oskyddat sex.

När jag gjorde bäddade ner mig för natten hämtade jag mobilen och såg sms:et från min syster med uppmaning att ringa pappa för hans sambo hade hört av sig. Att läsa det 2.30 på natten var inte lyckat, lyckades slumra till men vakande vi 7 och kunde inte somna om utan låg och vred mig tills jag kunde ringa syrran strax efter 9. Tillräckligt oroande samtal men inte fullt så oroande som min hjärna fabulerat fram under natten och morgontimmarna

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

