Ett eget rum

februari 14, 2009

Long long way…

Filed under: Uncategorized,Utflykter — klotho @ 15:43

I dessa besparingstider flyger olyckligtvis Ryan air från Säve till Weeze och eftersom tjänsteresor skall hållas på en låg nivå så blev det irländskt istället för tyskt för mig på senaste resan. Och, ja totalpriset med bil-parkering-flyg-buss-tåg-taxi-resor blev mer än hälften så dyrt med irländare som det har varit med tyskar. Dock blev det mer traktamente för mig eftersom restiden blev ungefär en dag extra, men det blev iaf billigare. Nästa resa skall jag dock hyra bil (chefens kommentar efter min målande beskrivning) och inte åka iväg en måndag från Sverige och då kan det nog bli aningen behagligare resa. Att tax-free-shopparna på Säve och Weeze är kassa är ju bara bra, för då sparar jag mina traktamentespengar till andra saker. Som tre par nya skor för endast 80 euro. Ett par var nödvändiga (japp!) men de andra två inköptes för att de var roliga och bekväma.

Mötet i Tyskland gick alldeles utmärkt, den svenske kundens representanter var mycket nöjda, mina tyska kollegor var också mycket nöjda och då är jag nöjd också.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

