Ett eget rum

februari 17, 2009

Mer musik…och danska öar

Filed under: Musik — klotho @ 22:02

K och jag blev lite peppade på att åka på festival, folkmusikfestival efter konserten vi var på igår. Tyvärr är vi ju för sent ute när det gäller Falun folkmusikfestival (synd, för det är en vacker stad som jag gärna skulle åka till igen), men medan jag lyssnade på Anna Massie band så surfade jag in på hennes hemsida och hittade turnéschemat från föregående år och hittade då Tönders folkmusikfestival. Ska mejla länken till K och höra om det kan vara något att satsa på. Ska mejla till en av mina danska kollegor och höra vad han vet om den, dock verkar han inte typen som ägnar sig åt folkmusikfestivaler. Men å andra sidan så verkar jag nog inte vara den typen heller, så skenet kan bedra.

Har alltid haft lite svårt att skilja på Jylland och Själland. Vad är egentligen skillnaden? En av mina kollegor gav mig ett bra tips, som funkar tankemässigt. Köpenhamn ligger på Själland, på Själland skäller de. Varför de skäller vet jag inte, men nu kan jag skilja de två öarna åt och Tönder ligger på Jylland.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

