Ett eget rum

februari 19, 2009

Varsel

Filed under: Uncategorized — klotho @ 21:16

Varsel, en föraning om vad som komma skall, fick vi av distriktschefen i början av veckan. Nästan 20% av tjänstemännen på kontoret skall försvinna. Diskussionerna börjar i slutet av februari. Det var inga oväntade nyheter, mer än storleken på varslet. Jag blev paff, förstår inte riktigt vidden av att så många skall försvinna. Blir också nervös, för jag jobbar på ett företag som är ett sammelsurium av sammanslagningar genom åren och väldigt många människor har väldigt många tjänsteår. Inte jag. Inser att med Unionens inkomstförsäkring kan jag överleva i sju månader.

Fick sedan information om en företagssammanslagning inom vårt bolag som gått igenom i Italien och där blir 250 människor uppsagda, bl a flera som jag haft kontakt med i flera år. I Italien finns inte a-kassa.

Livet är inte så kul just nu.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

