Ett eget rum

februari 24, 2009

En doft av moster…

Filed under: Uncategorized — klotho @ 19:00

Firade en tioåring i helgen, vi umgicks i dagarna tre. Ja, inte bara han och jag utan hela  släkten (som är särdeles minimal i storlek). Vi bakade, läste böcker, gosade med katter (ja, inte tioåringen, han är inte så svag för dem), shoppade ekologiska matvaror (jag, syrran och mamma gjorde repris på shoppingen i julas) och den här gången köpte jag en bit Evert till mig själv och han var verkligen sagolikt god.

När 11-åringen och 10-åringen skulle lämna mormors hem så råkade 11-åringen få ner min väpnarluva över sig, han tog tag i den, sniffade lite prövande och sade ”den luktar moster*” och jag blev lite rörd. Berättade detta för syrran och hon kontrade med vad sonen sagt när han tog hem den sjal hon glömt kvar efter föräldramötet i skolan ”jag visste att det var din sjal mamma, för den luktade mamma”. En blivande ”näsa” kanske?

*=Elisabeth Arden, Fifth Avenue – after five

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

