Ett eget rum

februari 28, 2009

Öppna eller inte öppna…

Filed under: Uncategorized — klotho @ 21:09

Pratade med M2 i nästan två timmar nu ikväll och nämnde att en händelse som utspelade sig på spanskakursen. Min lärare hade skickat hem papper till mig, när jag inte var på lektionen förrförra gången och jag hävdade att jag inte fått dem (eftersom jag trodde att han mejlat dem till mig och den hade jag kollat) tills jag kom på att jag hade fått ett kuvert med skolans logga på som jag inte brytt mig om att öppna. Det sade jag till min lärare och förklarade att jag trodde det var räkningen, så jag hade lagt kuvertet i min räkningshög. Min kurskamrat som hörde detta gapskrattade men när jag berättade det för M2, tog hon ett djupt andetag, som för att stålsätta sig, och blev sen tyst i luren. Sen kom det; det skulle aldrig hända mig, sa hon. Att jag skulle lägga ett kuvert oöppnat i en hög. Kanske från en dag till en annan, men inte längre. Inte för att jag inte känner till fenomenet, det händer här också, sa hon, med hänvisning till sambon. Vilket tur för honom sa jag, att det är dig han är sambo med och inte med någon som jag. Tja, jag vet inte det fick jag till svar. Nu tänkte jag hur hans synvinkel, och inte ur din replikerade jag.

Tror att M2 fick sig en liten knäck där, inte för att hon inte redan vet det mesta om mig och knappast har några illusioner alls kvar men troligen hade hon inte väntat sig att jag skulle vara såpass ansvarslös… (Nu tycker ju inte jag att det är så ansvarslöst och jag hade öppnat kuvertet, lite senare. Nuförtiden så är det ju princip bara räkningar och direktadresserad reklam och kanske ett och annat vykort som  dimper ner på hallgolvet och jag kan erkänna att jag har förutfattade meningar om innehållet i kuverten och jag inte alltid har rätt)

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

