Ett eget rum

mars 8, 2009

Dignande frukostbord och nybakat bröd

Filed under: Uncategorized — klotho @ 09:49

Vaknade vild halvåtta och gick upp och bakade bröd, d v s hällde mjölmix, bikarbonat, sirap och filmjölk i en bytta, rörde om och fyllde två bakformar. Det brödet blir så otroligt gott och så kan man ju hävda att det är nyttigt. När jag var och handlade på Ostbiten så  köpte jag för säkerhets skull två påsar med mix och nu har jag använt båda två. Syrran och jag åt färskt bröd med mosad avocado, en lysande kombination. Pojkarna käkade yogurt med flingor och vägrade äta bröd. Det är kallt, snöblandat regn och ingen är riktigt sugen på att gå ut men jag har hittat en handelsträdgård som är öppen, i Kviberg, så det blir ett besök där och kanske en vända med fika på stan.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

