Ett eget rum

mars 11, 2009

Om fördomar och min (förhoppningsvis) framtida död…

Filed under: Böcker,Uncategorized — klotho @ 19:19

Syster med systersöner gjorde ett blixtbesök (inkluderad övernattning) i Göteborg. Jag tog med mig elvaåringen ner till källaren för att leta upp extramadrassen. För att ta sig till mitt källarförråd får man gå ut genom porten och gå in i dörren bredvid, gå ner för en slingrande trappa till ett stort och åtminstone tjugo meter långt rum/cykelförråd och sedan in genom en ny dörr och där döljer sig s k ”hönsburar”.

Elvaåringens första kommentar när vi kom in i rummet med burarna: jag slår vad om att du har mest grejer i ditt förråd*. Vilket jag replikerade: knappast, men sannolikt mest böcker.

Kommentar nummer två från honom: Får jag ärva dina böcker när du dött?** Mitt svar: Mjae, hälften av dem, den andra hälften får lillebror.

 

* Hans mor har betydligt mer grejer än vad jag har så här var han onödigt fördomsfull.

** Jag tror inte att han önskar livet ur mig. Jag förser honom trots allt med en hel del böcker som levande moster.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

