Ett eget rum

mars 19, 2009

Note to self – filmer att se

Filed under: Film — klotho @ 03:24

Bläckhjärta – Ja, jag vet att jag är för gammal egentligen men det var en så söt bok om bokälskare/slukare. Tyvärr var det ju att hoppas på för mycket att den skulle vara på tyska (som boken är). En av skådisarna heter Eliza Bennett, det är ju onekligen lite kul…

Det regnar alltid i Provence – Yes, fick ju ingen biljett till den på Filmfestivalen och i katalogen hade den inte fått distribution.

Jag har älskat dig så länge – Samma som föregående. Två franska filmer! Dubbelyes!

The International – Skulle vara för Clives skull…

The Watchmen – M3 lät inte lockad utan föreslog sambon som mitt sällskap i stället.

Revolutionary Road – Jo, har inte bara blivit av ännu.

Slumdog millionaire – Går ju inte att missa, blir troligtvis sedd i helgen.

Waltz and Bashir – Japp!

Drottningen och jag – En av många filmer jag valde bort på festivalen men definitivt kan tänka mig att se.

Återstår att se hur många jag hinner komma iväg på innan de slutar att gå.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

