Ett eget rum

april 14, 2009

Fyrtioårskris i vardande?

Filed under: Balkong,Uncategorized — klotho @ 19:44

Det är lite trist faktiskt, om det är så att min blivande (?) fyrtioårskris tar sig uttryck i maniskt shoppande av blommor och kryddörter till balkongen. Idag har jag köpt 100 kg blomjord, men bara orkat släpa upp en av säckarna. Den andra tar jag imorgon. Sen har jag nästan börjat ångra mitt klematis-inköp. Den skall tydligen utfordras med benmjöl och så ska man helst plantera en 10-15 cm hög blomma i krukan för att täcka jord och en bit av stjälken för att den skall må bra. Jag har inte ens öppnat säcken med planteringsjord och flyttat över blomskrället (eller ja, faktiskt så är det bara en torr kvist med vissna löv) till den rätta krukan (den inköptes också idag efter att ha konsulterat med syster per telefon om lämplig storlek).

Faktum är att det är rätt behagligt med min egentliga hobby, bokläsande och i viss mån bokinköp. Ska nog försöka skaka liv i det igen, istället för dessa oceaner av gröna tankar som håller på att ta över mitt liv. Eller börja intressera mig för något mer dekadent…och mer opassande för en halvgammal kvinna.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

