Ett eget rum

april 14, 2009

Kris överallt…

Filed under: Uncategorized — klotho @ 19:50

Idag fick jag reda på att tjugo av mina kollegor på det kontor där jag tillbringade två år av mitt ”tyska” liv har blivit uppsagda. Det är sannerligen inte roliga tider någonstans. 14 år på företaget spelar tydligen inte heller någon roll. Nordrhein-Westfalen är ju en region som redan innan har haft hög arbetslöshet så det blir inte lätt att hitta nya jobb för dem. Jag kommer att sakna många av dem, för vi hade en trevlig jobbrelation men inte en efter-jobbet-relation, vilket med största sannolikhet betyder att kontakten försvinner.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

