Ett eget rum

april 25, 2009

När jag för en gångs skull…

Filed under: Balkong,Uncategorized,Utflykter — klotho @ 19:59

…planerade att göra en insats i föreningslivet (förutom att då och då lite pliktskyldigt bevista styrelsemöten) så kom det av sig helt, för jag kom inte in genom en låst dörr! Det var så länge sedan som jag själv behövde öppna eller stänga lokalen att jag inte var säker på vilken nyckel som var den rätta (men hade med mig några olika att prova).

Istället så åkte jag iväg och shoppade grönt. Rödby handelsträdgård (gamla vägen från Säve till Kungälv) var ett eldorado och jag måste erkänna att trots jag behärskade mig så förköpte jag mig. Vet inte riktigt hur jag skall få plats med växterna på balkongen.

Lejongap, blomman som visade sig vara en så trevlig bekantskap förra året inköptes i år igen (och nu vet jag vad som väntar). Sedan fyra tomatplantor, det är minst en för mycket men jag kunde inte utesluta någon av dem. Amatör (så passande för mig!), Totem, Torquay och Savantas. Jag kommer inte riktigt ihåg vilken typ av tomat som de ska producera, så antingen får jag googla eller bli överraskad.

Dillen har börjat visa sig, små små strån och sockerärtorna också genom små gröna prickar. Blomsterbönorna och krassen är lite segare av sig. Klematisen bara fortsätter att växa, det är nästan från dag till dag som man märker skillnad.

Jag måste leta sladd till kameran!

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

